Jsme proti zahušťování sídlišť, nejsou nafukovací.
Náš návrh do Metropolitního plánu zabraňuje bytové výstavbě na výměnících, pouze je využít jako sportovní a kulturní centra. Podpořili jsem studii sídliště Ďáblice, které má ochránit toto unikátní sídliště před nápady hlavního města a zájmy soukromých investorů. Zavedli jsme nejtransparentnější pravidla pro jednání se zájemci o výstavbu na území Prahy 8 (Pravidla jednání).
Prioritou je kvalitní infrastruktura, školy, školky, občanská vybavenost – následně se může stavět.
Požaduje, aby nový územní plán hl. m. Prahy nastavil jednoznačná pravidla pro adaptaci výměníkových stanic na jiné účely ve stabilizovaných územích komponovaných sídlišť. A to tak, aby jejich adaptace podle čl. 94 odst. 3) nenarušovala jejich kompozic. Požadujeme garantovat, že výměníkové stanice na území budou využitelné výhradně pro sport, veřejnou vybavenost a občanskou vybavenost (sociální zařízení, komunitní centra, kultura,…) za účelem zachování jejich původně zamýšlené role “infrastruktury” území zajišťující potřeby obyvatel.
Rekonstrukce silnic a chodníků na sídlištích. Intenzivní tlak na vlastníka technickou správu komunikací!
Velmi špatná komunikace s podniky , které zřizuje hlavní město jako jsou TSK ( silnice , chodníky) nebo THMP (lampy). Ideální stav by byl svěření těchto komunikací do správy MČ Praha 8 ( mimo silnice I.třídy), ale také současně odpovídající finanční přerozdělení směrem k městské části na jejich údržbu. Kdo jiný zná svoji městskou část lépe než samospráva. Občan nebude muset být desetkrát přepojován na různá oddělení a odbory na magistrátu. Odpovědnost by byla na Praze 8.
Výstavba sportovních hal pro basketbal a házenou, podpora sportu .
Prosazujeme výstavbu nových sportovních hal a podporujeme mládežnický sport. Pod vedením Patriotů došlo na jedné straně k velkým úsporám, ale také k nejvyšší podpoře sportu za posledních dvacet let. Sport je pro nás v současné době velmi důležitý jako prevence nejen proti kriminalitě, ale také jako zdravotní prevence u mládeže.
Ochrana zeleně a láska k přírodě.
Ochrana zeleně na celém území Prahy 8, zabráníme zastavování zelených ploch a jejich změn v územním plánu na plochy zastavitelné, to byl náš přínos do Metropolitního plánu. žijeme tu s Vámi a dobře víme co pro nás znamená zeleň.
Prosazení vyhlášky o povinnosti u nových staveb zajistit náhradní záložní zdroje v případě dlouhodobého výpadku elektrické energie. Praha na krizové situace nemyslí, musíme prosadit investice, které pomůžou školám, školkám být energeticky méně závislé. Využívat sluneční energii na veřejných budovách. Podpořit bytová družstva a SVJ, aby podobným způsobem využívali alternativní zdroje energie. Panelové domy jsou ideálním místem na instalaci solárních panelů například pro ohřev vody. Nenutit, ale podporovat.
Budeme usilovat o zavedení ekologické dopravy především na lince 177, 200 formou velkokapacitních ekologických autobusů.
Podpoříme bytová družstva a SVJ pro získání možné dotace na zajištění solární energie ze střech panelových domů a tak k finanční úspoře za energii a ohřev vody.
Budeme dále podporovat náš odstartovaný projekt na vybudování nové základní školy na Rohanském ostrově
Nastartovali jsme výstavbu nové základní školy Rohan. V novém Metropolitním plánu máme vytipovaná místa na vznik a zvýšení kapacit mateřských školek. Podpoříme vznik nových středních škol na území Prahy 8.
Požaduje, aby nový územní plán garantoval plochy pro nezbytný rozvoj sítě MŠ, ZŠ a školských zařízení (ať už jako samostatných areálů anebo integrovaných do polyfunkčních staveb) v rozsahu naplňujícím požadavky Standardů dostupnosti občanské vybavenosti, a to :
- Plochu pro realizaci mateřské školy v okolí Karlínských kasáren;
- Plochu pro realizaci základní školy v okolí Karlínských kasáren;
- Plochu pro realizaci základní školy na transformačním území Rohanského nábřeží;
- Plochy pro realizaci mateřských škol na transformačním území Rohanského nábřeží;
- Plochu pro realizaci základní školy na transformačním území Palmovky;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na transformačním území Palmovky;
- Plochu pro realizaci mateřské školy u Libeňských doků;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na transformačním území Košinka;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na transformačním území Pekařka;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na ulici Bulovka;
- Plochu pro realizaci mateřské školy mezi nemocnicí Bulovka a Bílou skálou;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na transformačním území Pelc-Tyrolky;
- Plochu pro realizaci mateřské školy nad Okrouhlíkem (u areálů AV ČR);
- Plochu pro realizaci mateřské školy na východním cípu sídliště Ďáblice, ulice Roudnická;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na území mezi Ústeckou ulicí a Ďáblickým hájem;
- Plochu pro realizaci mateřské školy na křížení ulic Nad Trojou a Trojská;
- Plochu pro realizaci mateřské školy v oblasti ulice Velká skála;
- Plochu pro realizaci mateřské školy v oblasti ulice Pekařova;
- Plochu pro realizaci mateřské školy v oblasti obchodního centra Čimice;
- Plochu pro realizaci mateřské školy ve Starých Bohnicích;
Bezpečnost
Budeme prosazovat vznik vyhlášky, která v zrychleném řízení bude sankcionovat majitele budov a pozemků, kteří nezajišťují budovy proti vniknutí a chátrání. Budeme férově s majiteli jako do dnešních dnů komunikovat, ale pro objekty, které doslova ohrožují své okolí musí být jasná pravidla. Budeme znovu žádat vznik mobilních služeben v oblastech se zvýšenou pouliční kriminalitou a bezdomovectví, které městská policie zrušila. Chceme, aby takové mobilní služebny plnily nejen funkci kontrolní, ale také preventivní ( Ládví, Kobylisy, Palmovka).
Zdravotnictví
Dostupnost základní a vyšší občanské vybavenosti a zajištění podmínek pro její realizaci je klíčovým úkolem územního plánování a musí odpovídat navrhovaným kapacitám nového územního plánu tak, aby bylo na území hl. m. Prahy garantováno naplnění požadavků certifikované metodiky Ministerstva pro místní rozvoj ČR Standardy dostupnosti občanské vybavenosti
Nový územní plán v tomto úkolu naprosto selhává, protože nevymezuje kapacity území pro jednotlivé způsoby využití a proto nemá možnost vyhodnotit předpokládanou poptávku po vybavenosti.
Požadujeme a budeme prosazovat, aby nový územní plán garantoval (tj. stabilizoval a vymezil nové) plochy pro nezbytný rozvoj sítě zařízení zdravotní péče v rozsahu naplňujícím požadavky Standardů dostupnosti občanské vybavenosti, a to alespoň:
- pro realizaci zdravotnického zařízení na Florenci;
- pro realizaci zdravotnického zařízení v prostoru Invalidovny;
- pro realizaci polikliniky na Palmovce;
- pro realizaci polikliniky v prostoru Košinky/ Meteoru;
- pro realizaci ordinace v oblasti Na Slovance;
- další dle potřeb a predikce nárůstu navržených kapacit.
Sociální služby
Demografický plán předpokládá nárůst počtu obyvatel hlavního města. Tomu nezbytně musí odpovídat i nárůst kapacity veřejné vybavenosti pro zdravotnictví a sociální služby, a to tím spíše, že všechny dostupné demografické studie předpokládají stárnutí populace hl. m. Prahy (a s ní související zvýšené poptávky po zdravotnických a sociálních službách).
Proto budeme prosazovat:
- realizaci seniorského centra/ denního stacionáře na Libeňských kosách;
- realizaci nízkoprahového centra na Palmovce;
- realizaci domova seniorů na Invalidovně;
- realizaci služebních bytů na Rohanském nábřeží;
- realizaci domova pro spolubydlení seniorů a studentů v Horní Libni;
- realizaci domova pro spolubydlení seniorů a studentů na Invalidovně;
- realizaci bezbariérového bydlení a bydlení pro poskytovatele náhradní rodinné výchovy na Vosmíkových;
- realizaci služebních bytů v Roudnické ulici;
- další dle potřeb a predikce nárůstu navržených kapacit.
Školství
Maximální podpora ředitelů základních i mateřských škol v jejich nelehké manažerské roli je základem pro vybudování sítě kvalitních škol. Administrativní zátěž vedení v posledních letech narůstá a je třeba hledat cesty pro její snížení. Základem kvalitních škol není vyplňování dotazníků a výkazů, ale vybudování pozitivního a motivujícího prostředí jak pro žáky, tak i pro učitele. Stejně jako u vedení škol, zátěž roste i učitelů. Proto vedení škol i zřizovatel musí hledat cesty pro podporu učitelů, a to nejen ve smyslu finančních odměn, ale i při vytváření příjemného pracovního prostředí a například i ve finanční podpoře vzdělávacích kurzů pro pedagogy. Učitelé jsou ti, kteří denně budují pověst a kvalitu školy v kontaktu se žáky i rodiči.